12 juli 2023

In memoriam Albert Megens

In memoriam Albert Megens,

Zaterdag 27 mei bereikte ons het bericht dat Albert Megens is overleden. Albert was al geruime tijd ziek maar door zijn sterke wil om te blijven leven functioneerde hij tot zes weken geleden nog en was hij nog steeds aanwezig op de bestuursvergaderingen. Natuurlijk waren er mankementen waarbij zijn gehoor hem het meeste parten speelde.

Albert kwam in het KBO-bestuur in 2010 om een wat verwaarloosde boekhouding over te nemen. Met veel energie en vastberadenheid heeft hij weer orde in die chaos weten te scheppen. Toen in 2011 de toenmalige voorzitter Bart Molenaar overleed nam hij ook de functie van voorzitter op zich. In 2011-2012 maakte hij de verbouwing van Acropolis en de tijdelijke huisvesting in de “van Gelder fabriek” mee. Hij en de leden van de KBO hebben toen hun eigen ruimte verbouwd en ingericht. Eind 2012 ging de KBO-soos weer terug naar een verbouwd maar ook meer gereguleerd gemeenschapshuis. Omdat Albert veel contact had met Brabant-Wonen kreeg hij de mogelijkheid om de zaal van de Maashorst als KBO-soos te gebruiken. In 2014 is de KBO voor wat betreft haar dagelijkse activiteiten naar de Maashorst verhuisd. Dit werd door de leden bijzonder gewaardeerd, geen geschuifel en gestruikel meer over de keien door het centrum. Nee gewoon door de tuin en de achterdeur naar binnen. Albert was terecht heel trots op dit resultaat.

In 2021 kreeg Albert slecht nieuws, hij heeft toen zijn penningmeestertaak overgedragen en bleef hij alleen voorzitter. Helaas kreeg hij ook last van zijn gehoor, hiervan had hij meer last dan van zijn ziekte zo vertelde hij. In 2023 heeft hij tijdens de jaarvergadering ook zijn voorzitterstaak overgedragen. Als waardering voor zijn enorme inzet is hem de zilveren erepenning van KBO-Brabant toegekend. Jammer genoeg heeft hij hiervan slechts enkele maanden mogen genieten. Een verslechtering van zijn ziekte haalde hem uit zijn bezigheden. Albert is niet meer en gaan wij verder zonder hem.

Voor zijn vrouw Tiny en de kinderen en kleinkinderen zal het moeilijk zijn, wij wensen hun namens het bestuur en de leden veel sterkte.

Bestuur KBO-afdeling Megen.