29 februari 2024

Verzoek van de Clarissen

Beste mensen,

Binnen de gracht en muren van ons klooster de Sint-Josephsberg ligt een prachtig en gevarieerd terrein met o.a. moestuin, kruidentuin, een jong voedselbos in wording, gazon, kerkhof en allerlei meditatieve hoekjes. Het is een plek waar wij op bijzondere wijze onze verbondenheid met de schepping beleven. Tot nu toe hebben wij als zusters grotendeels zelf zorg gedragen voor het onderhoud van onze kloostertuin, met de hulp van een hovenier en een enkele vrijwilliger. Maar door het kleiner worden van onze gemeenschap, lukt dat nu niet meer. Daarom gaan wij nu een vrijwilligersgroep opzetten, die mede zorg kan dragen dat de kloostertuin een plek blijft waar het goed toeven is voor mens en dier. Onze vraag aan u is: zou u als vrijwilliger een bijdrage willen leveren?

Wat wij vragen:

• regelmatige beschikbaarheid om een vast dagdeel per week mee te helpen in de tuin
  • bereidheid om in een sfeer van stilte samen te werken
  • ervaring met tuinieren is welkom, maar niet noodzakelijk

Wat wij bieden:

• werken in de kloostertuin in teamverband, waarbij rekening wordt gehouden met ieders talenten
  • werken in een sfeer van stilte, met mogelijkheid voor onderlinge ontmoeting tijdens de pauze met koffie/thee
  • mogelijkheid van verdieping op het gebied van spiritualiteit en ecologie voor wie wil

Als u interesse heeft, bent u van harte welkom op zondagmiddag 17 maart om 13.30 uur voor een informatieve bijeenkomst in ons klooster. Samen met de aanwezigen wordt dan ook gekeken welk dagdeel (doordeweeks of in het weekend) het meest geschikt zou zijn. Als u van plan bent te komen, hoor ik dat graag in een reactie op dit bericht, zodat we weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Hopelijk tot dan!

Mede namens de andere leden van de startgroep: zr. Emmanuël, Jan Piek, Jan Reijnen en Louke van Wensveen,

1. Rebecca